laatikkokauppa_logo_pysty_ruskea_slogan

Toimitustavat ja toimituskulut

Toimitustavat:

  • nouto Matkahuollon tai Postin toimipisteestä
  • jakelu Matkahuollon tai Postin toimesta
  • nouto Laatikkokaupasta Köyliöstä

Toimituskulut lisätään tilauksen hintaan myyntilaskulle toivotun toimitustavan ja koon mukaan.

Mikäli tilaus on suuri tai sen kokoinen, ettei näitä toimitustapoja voida käyttää, olemme tilaajaan yhteydessä (esimerkiksi iso määrä tuotteita, joita ei voida toimittaa paketteina).

Vaihtoehtona on käyttää tilaajan omia sopimuksia, jolloin tilaaja toimittaa painon, paketti- tai kollimäärän mukaiset asiakirjat sähköisesti saatuaan tiedot Laatikkokaupalta (esimerkkinä lavatoimitukset). Tämä toimitustapa on valittavissa ostoskorissa.

Asiakkaan toimipisteeseen tilaukset toimitetaan arkisin klo 8-16 välisenä aikana. Isokokoiset ja painavat tuotteet toimitetaan ainoastaan asiakkaan toimipisteeseen ennalta sovitulla tavalla. 

Matkahuollon ja Postin toimipisteeseen toimitetut tuotteet ovat noudettavissa sen jälkeen, kun asiakas on vastaanottanut saapumisilmoituksen Matkahuollolta tai Postilta tilauksessa annettuun yhteystietoon.

Tuotteiden yleisimmät toimitusajat ovat:

  • varastotuotteiden osalta 3-6 arkipäivää
  • suurten tilausten osalta 1-3 viikkoa
  • mittatilaustuotteiden osalta 2-4 viikkoa (mikäli tuotteeseen tulee esimerkiksi lasermerkkaus, toimitus riippuu myös merkkaajan aikataulusta).

Toimitusajat ovat arvioita. Mikäli tilauksen toimittaminen viivästyy ilmoitetusta, Laatikkokauppa pyrkii ilmoittamaan asiakkaalle viivästyksestä asiakkaan antamia yhteystietoja käyttäen ja antamaan asiakkaalle uuden arvion toimitusajankohdasta.

Mikäli Laatikkokauppa on lähettänyt tilauksen ajoissa, mutta kuljetusliikkeen jakelussa tapahtuu jokin häiriö esim. jakelu on ruuhkautunut, ei Laatikkokauppa vastaa toimituksen myöhästymisestä.

Kiiretilauksissa ole yhteydessä asiakaspalveluun Senni Salonoja, puhelin: 050 4625 632, sposti: senni@laatikkokauppa.fi.

Laatikkokauppa varaa oikeuden olla toimittamatta tilausta, mikäli tuotetta tai sitä korvaavaa tuotetta ei ole enää saatavilla tai sen raaka-aineessa on saatavuusongelmia. Nämä ovat erittäin harvinaisia, mutta mahdollisia (esim. kesäajat). Kauppa katsotaan tällöin purkautuneeksi ja Laatikkokauppa palauttaa asiakkaalle vastaanottamansa maksusuoritukset mikäli viivästys aiheuttaa haittaa tilaajalle. Tällaisissa tapauksissa Laatikkokauppa on yhteydessä asiakkaaseen ja sopii toimenpiteistä.

Laatikkokauppa ei vastaa siitä, jos tilauksen toimittaminen viivästyy tai tilausta ei voida toimittaa asiakkaasta johtuvasta syystä, kuten siksi, että asiakas on ilmoittanut virheelliset yhteystiedot tai laiminlyönyt muuttuneiden yhteystietojen ilmoitusvelvollisuuden.

Mikäli asiakas ei toimitushetkellä vastaanota tuotteita asiakkaan toimipisteessä tai ei seitsemän työpäivän kuluessa saapumisilmoituksesta nouda tuotteita postin toimipisteestä tai toimitus muutoin asiakkaasta johtuvasta syystä epäonnistuu, toimitus palautetaan Laatikkokauppaan.

Tällöin Laatikkokauppa säilyttää tuotteita asiakkaan lukuun 30 päivän ajan, jonka aikana asiakas voi itse noutaa tuotteet Laatikkokaupasta maksamalla kaikki Laatikkokaupalle aiheutuneet ylimääräiset toimitus-, varastointi- ja muut kustannukset.

Arvioita toimituskuluista

Koska kaikki tuotteemme ovat kokonaisia puulaatikoita ja niiden mitat vaihtelevat suuresti toisistaan, laskemme toimituskulut tilausvahvistukselle erikseen.

On selvää, että 10 kpl Isosiskopuulaatikkoa ei mahdu pakettiautomaattiin eikä edes moneen toimipisteeseen. Sen sijaan 10 kpl kynäpurkkeja sujahtaa helposti pieneen pahvilaatikkoon. Isoimmat tilaukset toimitetaan lavoille pakattuina.

Hintaesimerkkejä sopimusasiakkaille
  • Toimituskulut paketeille noutopisteeseen 10kg asti 5,56€ alv0%
  • Toimituskulut perille kannettuna 10kg asti EUR 10,40 alv 0% tilauksista Suomessa.
  • Toimituskulut perille kannettuna yli 10-20kg 20,16€ alv0%.
  • Toimituskulut perille kannettuna yli 20-40kg 36,29€ alv0%
  • Erittäin isot tai lavalähetykset sopimusasiakkaille sovitaan erikseen, ei hintaesimerkkiä
  • käytän omaa kuljetussopimusta
  • yli 1000€ alv 0% kertatilaukset veloituksetta

Mikäli vastaanottaja ei ole paikalla tai toimitus ei ole mahdollista normaalitoimilla tai sovittuna toimitusajankohtana, tuotteet kuljetetaan takaisin kuljetusliikkeen varastoon.

Kun kuljettaja tuo sinulle lähetyksen, tarkista, että lähetys on tullut oikeaan paikkaan ja sinulla on oikeus vastaanottaa se, lähetyksen kolliluku vastaa rahtikirjan kollilukua ja lähetys on ulkoisesti ehjä. Mikäli havaitset vaurion pakkausta purkamatta, tee vastaanottotilanteessa rahtikirjaan muistutus eli tarkka kuvaus vahingosta, ota kuva myös paketista.

Joskus käy niin, että paketit ovat ehjiä, mutta sisällölle on tapahtunut jotakin. Niiden vaurioiden varalta, joita ei voi pakkausta purkamatta havaita, välitön yhteys meihin, että saadaan ehjät tilalle mahdollisimman pian senni@laatikkokauppa.fi.

Mikäli huomaat, että toimitetussa tuotteessa on virhe tai että tilaus on muutoin virheellinen, olethan yhteydessä Laatikkokaupan yritys -verkkokaupan asiakaspalveluun, senni@laatikkokauppa.fi.